Muzeum Współczesne we Wrocławiu w relacji Alicji Dziedzic (III B) i Karola Jóźwiaka (II B)

Jeszcze przed czasami zarazy nasi uczniowie Alicja Dziedzic (III B) i Karol Jóźwiak (II B) zwiedzili kilka wystaw Muzeum Współczesnego we Wrocławiu. Przygotowali sprawozdanie i zdjęcia, z których najbardziej interesujące prezentujemy.

Wśród najciekawszych wystaw Muzeum Współczesnego we Wrocławiu była interaktywna wystawa – Samoobsługowe Muzeum „Obrazośnienie” Patrycji Mastej i Magdaleny Skowrońskiej. Ujrzeliśmy sny wyrażone w postaci surrealistycznych, oderwanych od rzeczywistości kolaży. Mogliśmy świadomie śnić, a także samodzielnie spróbować zinterpretować i zrozumieć własne sny. Instalacja dała nam poczucie swobody emocjonalnej i behawioralnej oraz pozwoliła wypłynąć na morze własnej wyobraźni.

Wystawą godną uwagi była wystawa stała „Archiwum Jerzego Ludwińskiego” – archiwa i prace artystyczne profesora Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, współtwórcy polskiej sztuki konceptualnej. Poznaliśmy cały proces kształtowania się tożsamości artysty, jego procesu badawczego i twórczego. Ekspozycja jego intelektualnej spuścizny miała potrójną strukturę wystawy, archiwum i magazynu sztuki. Przedstawiła nam znaczenie dla ukształtowania się wrocławskiej jak i polskiej sztuki przełomu lat 60. i 70. XX wieku.

Na zakończenie wybór plakatów zabawnej wystawy „Od Rubęsa do Pikasa, czyli zrób sobie arcydzieło” – projekt Tomasza Brody, żartobliwa aluzja do wystaw mistrzów, w Polsce nie cierpiącej na nadmiar dzieł wielkich twórców malarstwa światowego.

Tekst: Alicja Dziedzic – klasa III B, Karol Jóźwiak – klasa II B
Zdjęcia: Alicja Dziedzic – klasa III B, Karol Jóźwiak – klasa II B