Dzieła powstałe zdalnie pod kierunkiem artysty plastyk prof. Anny Macionek-Stańko to prezentacja umiejętności w technikach malarskich i rysunkowych uczniów czerpiących z tradycji średniowiecznego miniatorstwa, baroku, kubizmu, pop-artu i hiperrealizmu.
Wyróżnimy dziś Emilię Klat z klasy I E (prace 1-2) za swobodne poruszanie się w przestrzeni malarskiej od mediewistycznej sztuki iluminacji po fotorealistyczną konwencję oraz Malwinę Kobuszewską z klasy II A (prace 3-4) – za utrzymanie świetlistości niderlandzkich mistrzów w dość swobodnej jednak wariacji na temat martwej natury w baroku oraz psychologiczny weryzm portretu w rysunku. A spójrzmy też na inne prace.
W ramach technik malarskich uczniowie klasy I C i klasy I E realizowali tematy: Kopia miniatury średniowiecznej – inicjał i Portret przedmiotu – pop-art/hiperrealizm, a uczniowie klasy II A temat: Martwa natura barokowa w technice olejnej.
W ramach rysunku i malarstwa uczniowie klasy II A realizowali tematy: Portret – rysunek, Studium rąk – rysunek, Studium aktu/kopia – rysunek, Interpretacja martwej natury w stylu kubistycznym – malarstwo, Wyrażanie emocji w malarstwie – interpretacja utworu muzycznego/abstrakcja, natomiast uczniowie klasy III A realizowali tematy: Perspektywa barwna w pejzażu – malarstwo, Studium martwej natury – rysunek.