Kolekcja polskiej szkoły plakatu w pracowni historii sztuki – wzbogacona

W pracowni historii sztuki zawisły plakaty oryginalne lub z edycji limitowanych, własnoręcznie sygnowane też przez artystów, a dokumentujące m.in. premiery filmowych arcydzieł lat 60. i 70. ubiegłego stulecia.

Na ekspozycji znalazły się między innymi dzieła towarzyszące perłom kinematografii światowej: Andrzej Klimowski – „Taksówkarz” (reż. Martin Scorsese, 1976/1978/oficjalna edycja limitowana 2016, egzemplarz sygnowany przez autora, nr 8/50), Waldemar Świerzy – „Czas Apokalipsy” (reż. Francis Ford Coppola, 1979/1981/oficjalna edycja limitowana 2020), „Powiększenie” (reż. Michelangelo Antonioni, 1966/1968/oficjalna edycja limitowana 2021),

Ponadto wystawione zostały inne plakaty prezentujące wybitne wartości plastyczne: Maciej Hibner – „Polish Airlines LOT” (1961/oficjalna edycja limitowana 2016, egzemplarz sygnowany przez autora, nr 34/50), Tadeusz Trepkowski – „Palestine Line. Gdynia – America Shipping Lines” (1935/oficjalna edycja limitowana 2019), Jan Młodożeniec – „Picasso. Plakat Galerii Grafiki i Plakatu” (2000), Wojciech Korkuć – „Achtung Russia!” (2014).

Wśród wcześniej eksponowanych wyróżnimy pierwodruki – plakaty Muzeum Narodowego w Warszawie („Świat Franklina i Jeffersona” 1975, „Europa Jagellonica 1386-1572” 2012), koncertów muzycznych („Miles Davies” 1983, „The Roling Stones” 2007, „The Police” 2008), Rosława Szaybo („Tamara de Lempicka” 1990), Franciszka Starowieyskiego („Starowieyski Posters. Museum of Modern Art” 1985).

Oprawa plakatów, scenariusz wystawy, zdjęcia: Marek Mroczkowski, Marcin Mroczkowski.