École de Paris, art déco, ekspresjonizm, neoplastycyzm, funkcjonalizm – oceny bardzo dobre klasy czwartej w zdalnej pracowni historii sztuki

Wysokie i ciekawe wyniki prac domowych w wykonaniu Julii Chrobocińskiej, Natalii Jaskułowskiej i Julii Rutkiewicz, które dotarły do mało znanej, a ważnej ikonografii do historii architektury i sztuki I połowy XX wieku.

Julia Chrobocińska jest równocześnie uczennicą Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Płocku, co było nie bez znaczenia przy realizacji tematu „École de Paris”. Charakteryzując twórczość Marca Chagalla umieściła plan ogólny plafonu Opery Garnier w Paryżu, a następnie policzyła poszczególne sekcje malowidła, zidentyfikowała dzieła muzyczne, które malarsko zsyntezował Marc Chagall, wskazała też symbole i dominanty kolorystyczne.

W temacie „Art déco” Natalia Jaskułowska dotarła do rzadko publikowanych ilustracji ukazujących wnętrza słynnego polskiego transatlantyku MS Piłsudski – hall pokładu spacerowego, jadalnia, palarnia, czytelnia i ogród zimowy dla pasażerów klasy turystycznej, które projektował Wojciech Jastrzębowski, a opisując malarstwo Tamary Łempickiej zgromadziła dodatkowo informacje dotyczące Bugatti Type 35, w tym dane techniczne i zdjęcia modelu, w którym malarka uwieczniła się na znanym powszechnie autoportrecie.

Interesująco temat „Początki architektury modernistycznej XX wieku. Ekspresjonizm, neoplastycyzm, funkcjonalizm” zrealizowała Julia Rutkiewicz. Scharakteryzowała bryły i wnętrza wrocławskich obiektów autorstwa Maxa Berga – Halę Stulecia i Hansa Poelziga – Pawilon Czterech Kopuł i Pergolę. Zamieściła też niestereotypowe zdjęcia, także wykonane kamerą dronu oraz plan zespołu wpisanego na Listę światowego dziedzictwa UNESCO.